Doe de gratis test: ben ik hoogsensitief?

Je ontvangt tips en inspiratie via de mail en blijft op de hoogte van mijn aanbod.
Je kunt je hiervoor altijd uitschrijven. Zie mijn privacyverklaring.

Masseer zelf je vermoeide ogen

Rust en Rein 20 november 2015 Rust en Rein Ontspanning Rust en Rein Tags: ,

In de drukte van december is het belangrijk om je rustmomentjes in te plannen. Wat ik vaak van klanten hoor na een behandeling is dat ze even helemaal ontspannen zijn, wat ze thuis niet lukt. Dat moment van ‘verplichte’ ontspanning die je voor jezelf hebt ingepland is super relaxed. Je kunt niet op je telefoon kijken, je kunt alleen maar even helemaal ontspannen. En thuis: al is het hier en daar maar vijf minuutjes ontspannen, dan is dat al mooi meegenomen. Om je bij die momenten te helpen heb ik een doe-het-zelf korte oogmassage ontwikkeld die je gewoon bij jezelf op de bank voor de tv kunt doen. Ga hier aan de slag met deze oogmassage.

Doe het zelf oogmassage

Deze massage is geschikt voor stresskippen haha! Maar ook als je veel werkt ‘in je hoofd’, als je je ogen veel inspant of als je merkt dat je spanning in je hoofd gaat zitten. Je zal dan ook voelen dat je spieren boven je ogen gespannen zijn. Pas op bij hoofdpijn, dat kan verbeteren maar ook verergeren door massage. Doe in dat geval de massage niet of zachtjes. Je kunt deze massage oog voor oog doen of met beide handen beide ogen tegelijk. Doe wat jij fijn vindt!

  • Druk met je wijsvinger op je wenkbrauw en laat weer los. Begin aan de binnenkant (bij je neus) en ga zo met de druk naar de buitenkant toe.
  • Pak je wenkbrauw tussen wijsvinger en duim, knijp zachtjes en laat los. Begin ook hier aan de binnenkant en ga verder naar de buitenkant toe.
  • Geef een zachte maar duidelijke strijking met je wijsvinger onder de wenkbrauw van binnen naar buiten toe. Hierbij voel je dat je je vingFullSizeRenderer over het bot boven je oog beweegt.
  • Leg je wijsvinger onder je oog aan de kant van je neus. Maak een licht drukkende beweging en laat weer los. Ga van binnen naar buiten toe.
  • Leg je wijs- of middelvinger op je slaap en maak circulerende licht drukkende bewegingen gedurende 5 seconden. Laat los en doe dit nog 5 seconden.
  • Leg je hand over je gezicht/oog met je vingers naar boven gericht. Veeg je hand naar buiten toe. Doe dit 3 tot 5 keer.

Dat is even heerlijk ontspannen he? 🙂

Volg je Rust en Rein al op Instagram en Facebook? Hier inspireer ik je graag in beeld, woord en soms ook geluid 😉


← Terug naar overzicht

Heb je vragen? Mail me! daphne@rustenrein.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *